Alla inlägg under december 2010

Av Anna Hansson - 17 december 2010 23:26

Jag har inte skrivit på några dagar. Inte här och inte på facebook. Jag har inte orkat. Inte orkat vara social. Orkar inte med telefoner och datorer.

Känner mej på bristningsgränsen... Det bara snurrar i min skalle.

Jag känner mej sviken av mina vänner.. av min familj.. Jag tror inte att dom menar det eller tänker på det men det är de små sakerna som gör det. Jag vill inte ha med någon att göra längre. Jag ligger i min soffa varje dag och kollar på serier, drömmer mej bort in deras värld. Jag vill inte hantera den riktiga verkligheten. Inte idag. Inte den senaste veckan. Ni kan kalla mej tramsig eller vad nu vill. Men jag finner inte orken. Jag har inget att se fram emot, inga drömmar, inget hopp. Inget.

Jag vill inte, jag kan inte, jag orkar inte. Önskar att någon kan ta mej ifrån allt. Varför kan inte jag få må bra någon dag? Ni som aldrig varit i en depression kan inte föreställa er det. Denna hopplösheten, ångesten. panikångesten är värst. Den kommer pang bom från ingenstans. Hos vänner, i affären, på bussen, på promenaden.. Jag gillar inte att släppa kontollen men jag har gjort det. Jag fick min depression när jag va 12 år. Och den har aldrig gått över. Jag är idag 22 år. Och fortfarande finns den kvar. Ett dussintals olika medicner har jag testat.. Jag har precis fått en samtalskontakt, och nu fick jag den, efter 10 år. Vi gillar verkligen psykiatrin. :/ . Den har inte kommit igång än. Men jag hoppas den gör det snart. Vad gör man när orken tar slut? När man inte längre har kämparglöd? När man ger upp hoppet om sej själv? Hur går man till väga och blir bra igen? Hur länge ska detta hålla på? När man inte kan klara av skola eller jobb. Nu har den sociala biten blivit lidande. Jag sitter i min lägenhet, ensam. Varje dag. Sjukskriven.

Ta inte detta fel. Jag ser mina vänner i sina liv, skaffar pojkvän/flickvän, skaffar barn, har jobb. Jag kan inte det. Jag kan inte skaffa en pojkvän för jag vet inte hur man släpper in någon i mitt liv. Jag kan inte jobba för depression är för svår. Hur gör man då? Jag tänker inte skriva ut allt som hänt under mitt liv men dom som känner mej bäst vet. Men ändå känner jag att de inte förstår mej, förstår hur dåligt jag mår. Att varje dag vakna med ångest och tyck över bröstet. Att varje minut hålla tillbaka tårarna och hålla humöret uppe. Ni kanske tycker att jag bara ska släppa ut det men jag har försökt det också. Det funkar inte, ångesten finns kvar.

Min mamma har haft depressioner hela sitt liv ockå, det är ärftligt. Det har gått så långt att jag funderar över att inte skaffa barn för att jag vill inte att mina barn ska lida på detta sättet. Jag önskar inte ångest någon, inte ens min värsta fiende. Jag vill att det ska bli ett slut på detta nu. Jag vet inte hur. Jag har skrikit efter hjälp, gått till olika läkare men alla ger mej olika diagnoser och mer medicin skrivs ut. Men inget blir bättre.. När man kämpat alla dess år så har man inte mycket kvar att ge.

Jag kan inte, jag vill inte.

Av Anna Hansson - 12 december 2010 19:31

Har helt glömt bort att blogga. Här kommer alla dagar i ett! :)


Dag 3. Mina föräldrar.

Mina föräldrar heter Kerstin och Bengt. Dom bor i ett hus lite utanför Löderup. Pappa kommer egentligen från Malmö och Mamma från Borrby.

Vet inte riktigt när dom träffades .. Kanske, 25 år sen? Dom gifte sej 87 iaf..

Pappa jobbar på Kuskapsskolan i Ystad och mamma är sjukpensionerad. Fast hon är utbildad sjuksköterska..

Vet inte riktigt vad jag ska säga.. avslutar den dagen där.


Dag 4. Det här åt jag idag.

Minns inte vad jag åt då .... Men idag har jag ätit Antonias suuuper goda Örtbullar. Vaknade sent så har inte hunnit med mer, jo, en lussebulle. Mer intressant än så lev det inte :)


Dag 5. Vad är Kärlek?

Hmm . Jag vet inte. Faktiskt. Jag har varit kär men vet inte hur jag ska förklara. Kärlek är väl omtanke och ödmjukhet. Tycker jag.

Har väl kompisar som såklart skriver om sina pojkvänner. Men det finns viktigare kärlek än kärlek till sin pojkvän. kan jag tycka!


Dag 6. Min dag.

Idag har jag inte gjort så mycket. Har plockat undan. Kollar på tv. Ätit frukost/lunch. Duschat. Gått promenad. ..


Dag 7. Min bästa vän.

Jag har många bra vänner men jag vet inte om jag har någon Bästa vän. Men om jag tvunget ska ha någon skulle jag vilja ha en vän som inte struntar i sina vänner över att man skaffat pojkvän, någon som hör av sej och bara frågar hur man mår. När man fått reda på något kul vill man vara den som hon vill ringa till först.


Dag 8. Ett ögonblick.

Ett ögonblick jag alltid kommer minnas är när jag träffade Ali (ett ex) första gången. Jag va så himla nervös. Vi hade pratat över 1 år i telefon innan vi träffades sen helt plötsligt bestämde vi ett datum. den  17 mars. Det va 3 månader tills dess.. och jag va nervös varenda ja. Sen kom dagen och det va perfekt. Jag va så lycklig :)


Dag 9. Min tro.

Jaadu, jag tror på Gud. Eller, jag tror att det finns något. Jag vet inte om det finns en gud eller vad det kan vara . Men något annat jag tror starkt på är Karma.


Dag 10. Det här hade jag på mej idag.

Mjukisbyxor och en tubtop. Mys!


Dag 11. Mina syskon.

Jag har 3 syskon. Två bröder och en syster.

Peter är 43 år och bor i malmö med sin fru och deras son, en flicka är påväg. Due day är i slutet på Februari tror jag. Spännande. Han jobbar i IT branchen, tror jag.

Ingela är 40 år och bor i Malmö med hennes två döttrar Jula och Maja. Hon jobbar som projektledare.

Johan är 23 år och bor i Löderup med hans flickvän. Fast de är väl inte officiellt sambos. Han jobbar på lokalföreningen i Löderup.


Dag 12. I min handväska.

Allt finns i den. Cigg, tändare, plånbok (som jag tappat bort ?) nyklar, papper, våtservetter, borte, smink, läppbalsam, vantar, halstabletter..


Av Anna Hansson - 2 december 2010 22:40

Hejsan!


Idag har jag firat Nilla som fyllde 22 år.. Åt smörgåstårta och hennes mammas goda brownies. mums!


Till utmaningen.

Min första kärlek..

Hehe, han heter Mouthanna. Va tsm med honom när jag va 14 (?) .. Världen gulligaste och underbaraste man. Vi har fortfarande jättebra kontakt och pratar med jämna mellanrum. Han va här i Februari. Han bor i London numera. Innan när vi tsm bodde han i Malmö. Det va den tiden man hängde mycket där.

Vi va nog tsm i 4 månader eller nåt sånt. Jag va så himla kär i honom. Varje gång jag ser coca cola tänker jag på honom. det är hans favoritdricka. Samma när jag ser ett paket marlboro, han rökade dom då. Tänker på honom ibland. När man tänker tillbaka så blir man varm inombords. Den första kärleken sitter nog ganska djupt. Men det är skönt att vi fortfarande är så bra vänner trots att det gått 8 år :) Fast har ganska bra kontakt med alla mina ex.

Jag och Amira brukar prata om honom ganska ofta. Hon är gift med en av hans vänner. Världen är liten ..

Nu är han förlovad med en tjej. Hon är verkligen vacker! Hon ska vara glad att hon träffat en sån underbar människa som han. Om jag kan träffa någon som är hälften så bra hon han är så kan jag skratta mej lycklig :)

Dessutom är Mouthanna den roligaste person som finns. När man är med honom får man ont i magen så mycket man skrattar. Hoppas han snart kommer till Sverige igen så man kan få sej ett gott skratt.

Han är en fin vän som jag uppskattar!


Ja, det va väl det.. imorron ska jag skriva om mina föräldrar....


Adjökens!

Av Anna Hansson - 1 december 2010 12:16

Okaaj .. Första dagen på utmaningen. Idag ska det handla om mej. Vet inte riktigt var man ska börja.


Jag heter Anna. Är född och uppvuxen i Löderup där jag gick till 6an. Sen började jag inne i Ystad på Norran och flyttade över till kunskap när det startade sen gick jag på västran. Har haft massa hopp i skolgången. Nya skolor, flyttar långt iväg och börjat om osv. Har varit lärorikt och ganska nyttigt. Har kompisar överallt och ingenstans.

Jag är 22 år och har hunnit med mycket upptäckter, bra och dåliga. Jag flyttade till Borrby för ett år sen. Tiden har gått snabbt senaste året. Trivs jättebra.

När jag blir stor ska jag bli polis :)

Jag har för bara några dagar sen blivit fadder i Plansverige. Har inte fått reda på vem mitt fadderbarn är än och det spelar ingen roll vem det blir, bara jag kan hjälpa till. Jag brinner för andra människor, att alla ska ha det bra och att alla ska ha samma rättigheter.

Just nu är jag singel och trivs bra som det. Visst skulle det vara trevligt att träffa någon men det är inget som ligger högt på min prioriteringslista.

Jag är ganska frispråkig och säger vad jag tycker. Ibland trampar man folk på fötterna men så blir det ibland. Man kan inte behaga alla.


Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Ska in till Nilla om en stund och hämta en ålåt som jag ska göra smörgåstårta på. Hon fyller år i morgon och ska ha smörgåstårtan då.


Adjö!

Presentation

Anna Hansson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards